העולם המופלא של SICIS

בתערוכת העיצוב האחרונה במילאנו שנחתמה בחודש שעבר, הציגה SICIS, החברה האיטלקית העולמית את יכולותיה הבלתי נדלות בביתן עוצר נשימה של כ 700 מ"ר.
מאת: אפרת גלנסקי

הביתן מעבר לעיצובו המופלא, המחיש בעיקר את תפיסת עולמה של החברה במתן פתרון "הוליסטי" לעיצוב החלל, החל מאריחי זכוכית בגבהים מטורפים, דרך הפסיפסים, חיפויי הקירות ואפליקציות כמעט בלתי אפשרויות של השימוש בזכוכית על נגזרותיה השונות בכל אספקט עיצובי ,גם בריהוט בבדים הלקוחים מאופנת ההוט קוטור פנים וחוץ ובגופי תאורה ליצירת האווירה המשלימה.

העולם הרבגוני של SICIS , הוא מעל לכל אג'נדה, פילוסופיית עיצוב ותפיסת עולם.

היה לי הכבוד לקבל סיור מקצועי בביתן רחב ההיקף והעשייה של SICIS . לשבת לראיון מרתק עם הגברת: GIORGIA BAGNARESI ג'ורג'יה בגנרסי  מנהלת הפרויקטים של החברה וללמוד על העולם המופלא של SICIS.

 

מה משמעות השם SICIS ?

המילה SICIS  משמעותה הבטחה בלטינית.

מאוריציו ליאו פלקוצי, מקים ומיסד החברה יצר הבטחה דו משמעית בשם החברה Sicis, הבטחה לראשוניות, ייחודיות, והבטחה להפוך את היצירה שלו למקור גאווה ידוע ומוכר, היוצר עולם יפה ואסתטי.

איך נולד המותג?

ללא כל הון ראשוני, אבל חמוש בכח רצון ובתקוות גדולות, מקים מאורציו ליאו פלקוטי את SICIS לפני כארבע עשורים.

משרד המטה היה תחילה בית נטוש ישן בקנוצו די צ'רביה, הרחק מהעולם הנוצץ שאליו שאף להגיע עם מוצריו.

מתוך תושייה ורצון להקים את החברה ולהרחיבה מעבר לגבולות המקומיים הצרים, SICIS מקבלת את ההזדמנות החשובה הראשונה שלה: ייצור עבור השייח' אל גוסאיבי הסעודי.

יצירת רצפות שיש, העשויות בטכניקות המסורתיות של פסיפס רומי, יצירות מופת של אומנות איטלקית באיכות הגבוהה ביותר.

ההזמנה עבור השיח הסעודי, נתנה את הדחיפה הראשונה אליה ייחל מאוריציו ומאז, החלו לזרום ההזמנות למוצר הייחודי של פסיפס הזכוכית, העשוי בטכניקה המסורתית העתיקה.

ההתרחבות הובילה את מטה החברה להתמקם בוורונה (בירת האבן והפסיפס) ולגדול אט אט לחברה גדולה המרחיבה פעילותה אל מעבר לים.

הירידים והתערוכות הגדולות בסוף שנות ה80 תחילת שנות ה 90, Cersaie בבולוניה ו-Coverings בארצות הברית. הביאו את הפסיפסים של SICIS לזכות בהצלחה והכרה בינלאומית גדולה, עד כדי כך שאחד המלונות המפורסמים ביותר, ה-Ritz בפריז, בוחר בהם לעיצוב הספא המקורה המפורסם שלו.

מאז ההצלחה המסחררת, התמקצעה החברה בפיתוח הטכניקות המסורתיות וההתאמה שלהן לחיים המודרנים ולדרישות עולם העיצוב ההולך ומשתנה כהרף עין.

הודות גם ל-"Doppio Indiretto" (Double Indirect), השיטה החדשה להנחת הפסיפס האמנותי שעליה רושם מאוריציו פלאקוצי פטנט באותה שנה.

ואכן, תמיד מחפש גירויים ורעיונות חדשים, מאוריציו פלאקוצי, אספן גדול  של חפצים ניאו-קלאסיים במיקרו-מוזאיקה, מחליט ליצור צוות בחברה כדי ללמוד את הטכניקה המעודנת הזו. במקביל הוא ממציא את פסיפס השיש המורכב מראש ומתחיל את ההתרחבות למזרח: הוא מציג את יצירותיו בתערוכת Ibex בהונג קונג ומתקשר בהסכמים מסחריים עם חברות יפניות חשובות לייצוא לשוק היפני.

מאז, SICIS חוותה התרחבות אקספוננציאלית ברחבי העולם, פתחה מספר חנויות דגל והביאה את מוצריה לכל חמש היבשות

 

מה ה"סיפור" האישי שלך ג'אורג'יה בתוך החברה ולמה בחרת ב-SICIS?

לאחר שצברתי ניסיון רב בעבודה מול אדריכלים ומכירות בתחום העיצוב, שמעתי על החברה "החדשה" SICIS  שמתרחבת ומחפשת מנהלים חדורי מוטיבציה.

מיד התאהבתי במוצרים, התרשמתי מהאנרגיה והרצון העז של מר ליאו שבעקבות רצונו לשפר ולחדש, פירש ופיתח את הקונספט העתיק של פסיפס לעידן המודרני. וזו הייתה רק ההתחלה: בכל שנה הושקו קולקציות חדשות, מוצרים חדשים נלמדים, פותחו ומוצעים לשוק מתוך מטרה עיקרית לספק אפליקציות ופתרונות ייחודיים, מקוריים ויפים למעצבים, האדריכלים ולקוחות הקצה ברחבי העולם


25  שנות הקריירה שלי ב-Sicis מבוססת על החיפוש האינסופי של יופי ועל המגוון המתמשך של מוצרים: מפסיפסים ועד לוחות זכוכית גדולים (Vetrite ו- Gem Glass) העוברים דרך חטיבת קולקציית HOME שיכולה להציע פרויקט טוטאלי  כמעט "הוליסטי" ללקוחות קצה וכמובן לאדריכלים ולמעצבים, פתרונות וורסטיליים, משתנים ללא הרף המביאים את קדמת הטכנולוגיה לבמה העיצובית.

מהי האבולוציה של המותג ואיך הוא יראה בעתיד?

ההיסטוריה של SICIS עשויה מחידושים וצמיחה מתמשכים, וזה הולך להיות העתיד. אנו משקיעים רבות במחקר ופיתוח, יוצרים מוצרים העונים על הצורך של הלקוח מבחינת יעילות, קיימות ועיצוב.

ההצעה שלנו מתפתחת בהתאם לצרכי השוק ומגמותיו, אך נשארת נאמנה לנפשנו. מוצרים ייחודיים, בעלי אופי חזק, עולם ומלואו המציע פתרונות מלאים ומותאמים לעיצוב הפנים


 ולסיכום: איך את רואה את שיתוף הפעולה עם ישראל ונוניס גלרי?

שיתוף הפעולה של נוניס גלרי עם Sicis קיים שנים רבות והוכיח את עצמו כשותף אמין ומתפתח המסוגל לאמץ את הפילוסופיה של Sicis ולשתף אותה ללקוחותיהם ולמעצביהם. אנו סומכים על פעילותו של  הצוות המקצועי  ובעיקר על הגישה  העסקית של נוניס שנועדה להפוך את השוק הישראלי למודע יותר ל-Sicis, למוצרים הרב גוניים, לוורסטיליות ובעיקר ליופי ולאסתטיקה בבתי הלקוחות. SICIS  נולדה מתוך הבטחה להגשמת חלומות, והצוות בישראל הינו שותף נפלא לרקום ולבצע את החלומות שלנו יחד.