נוני מלכא, אושיית הקוטור ובעלת המותג "נוניס גלרי" בשיחה אישית מחממת לב

הגעתי לגלריה של נוני מלכא בשעת צהריים, ביום קר, גשום וסוער של אמצע חודש מרץ המפתיע בקרירותו. 
עליתי במדרגות אל הקומה השנייה, בה ממוקמת הגלריה ונכנסתי אל חוויה קסומה, מלטפת, צבעונית, באלגנטיות עוצמתית.

נוני, לבושה בקוטור משובח, מסוגנן ומלא בסטייל, קיבלה אותי בחיוך צחור ושובה ומיד שאלה אותי בקולה האימהי, את רעבה? בואי שבי אתנו לצהריים.  התיישבתי עם נוני וצוות נשות הגלריה, לארוחה ביתית ומנחמת של היום הקפוא הזה, נוני ברוחב לב שובה, הגישה לי את מטעמי ידיה המשובחים ומסתבר, ששעת הצהריים בגלריה היא שעת הפינוק היומית של נוני את "בנות הגלריה"  וכן את מבקריה, שנקלעו במקרה לארוחת הצהריים. 

מיד הרגשתי בית, חם, אוהב, מלא בתשוקה לאסתטיקה, המוקף בשלל חומרים וגוונים שבהווייתם משדרים WELCOM HOME"" . בביס האחרון של השוקולד המשובח עם הקפה, ישבנו נוני ואני לשיחה מלב אל לב ששופכת אור יקרות על האישה, המותג ועל כל המכלול.




איך הגעת לתחום העיצוב, וחומרי הגלם של אבנים על כל תצורותיהם ונגזרותיהם
היה לי חלום ישן, מספרת נוני, שבגיל 50 , אפרוש מעולם הבנקאות העסקית ואקים לי משהו משלי שממלא אותי וגורם אושר לסביבה. 
והחלום, אחרי 34 שנים בתחום הבנקאות בתפקידים בכירים ומגוונים, הצליח להתגשם. 
בגיל המתוכנן, ממש כמו בחלום, מספרת נוני, נקרתה בדרכי הזדמנות  ויחד עם בן זוגי עמוס מלכא, רכשנו את דירת חלומותינו בתל אביב, תוך כדי בניית הדירה, נחשפתי אל עולם החומר והעיצוב ואל השיח המרגש בין החומר, לבית והנשמה. 
וכמו במטה הקסמים,, נקרתה בדרכי ההזדמנות לרכוש את העסק המשגשג של חברתי משכבר הימים דרורית ורטהיים " COUNTRY FLOORS" , שכן דרורית הייתה צריכה לפנות את זמנה לעיסוקיה האחרים וביקשה ממני ,בידיעה שאני מחוברת חיבור רגשי עמוק אל החומר, לקחת באמתחתי את המותג המצליח וכך, לפני יותר מעשור, נולד "הבייבי" שלי " נוניס גלרי" 
בתחילת הדרך, חברנו למותג " אבני טל" ויחד כפתרון משלים, ביצענו פרויקטים יפיפיים בארץ ובעולם. 
לפני כשנה, " נוניס גלרי" נהפכה לישות עצמאית והרחיבה את פעילותה וארסנל חומריה ועברה לחלל הגדול והמרשים ברחוב הלח"י .

נוני, נשואה כ 43 שנה לאיש העסקים ולראש אמ"ן לשעבר: האלוף עמוס מלכא, שתמך ועזר בהקמת המותג. 

לנוני ועמוס שני ילדים ושלושה נכדים. בת: רופאה בכירה : כירורגית אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר ובן: איש עסקים רואה חשבון וכלכלן בהכשרתו. 

המשפחתיות, הדאגה האימהית, שזורה  כחוט השני בכל הווייתה של נוני, העסקית וזאת המשפחתית. אישיותה החמה, העוטפת, המכילה, מלווה את עסק ומהווה חלק בלתי נפרד ממיתוגו. האדריכלים, המעצבים ולקוחות הקצה, לא פעם עומדים נפעמים מהחיבוק החם, האוהב, הנדיר במחוזותינו.

רוחב הלב, החום, ניכרים  לאורך כל הדרך אצל הזוג מלכא: מתן בסתר, קידום קבוצות נחשלות אימוץ סטודנטים ממשפחות הרות גורל ותרומה אינסופית לקהילה ברבדיה השונים , נעשים בצניעות ובענווה המלווה את אישיותם בכל אספקט והיבט, כולל בזה העסקי.

 

מה את אוהבת בגלריה, שאלתי את נוני?

את האנשים, את תפירת הפתרונות שמעלים חיוך וגורמים לאושר. 

על היכולת לקרוא את האדם שעומד מולי ולתפור לו את הפתרון שיגרום לו לקום בבוקר ולחייך ולחזור הביתה בסוף היום אל תמצית ההוויה הביתית, החמה, המלטפת והמשמרת. 

זאת נוני: רבגונית, חייכנית, טובת לב ובעלת סטייטמנט עיצובי של טעם משובח ובחירות מדויקות שגורמות לכולנו בסופו של יום לזיק של אושר וחיוך של שביעות רצון מנצחת.